Co możesz pokazać klientom za pomocą powiadomień push?

Andrzej Winnicki
04.09.2020

Notyfikacje push zrewolucjonizowały świat reklamy internetowej. Są dziś czymś znacznie więcej niż doskonalszą odsłoną newsletterów. Aż 12% odwiedzających stronę internetową staje się subskrybentami. Klikalność notyfikacji przekracza 20%. Jakie wiadomości warto przekazywać przy pomocy web push swoim odbiorcom?

Treści content marketingowe

Coraz więcej konsumentów poza interesującymi produktami i usługami poszukuje w internecie wartościowych treści branżowych. Powiadomienia push to znakomity sposób na zwiększenie ich zasięgu. Na tym polega inbound marketing. Odbiorca otrzymuje dokładnie takie treści, jakimi jest zainteresowany i które odpowiadają na jego pytania oraz rozwiązują jego problemy.

Nowości w ofercie

Szczególnie w przypadku sklepów internetowych warto wykorzystać notyfikacje push, aby poinformować swoich subskrybentów o nowościach w ofercie. To metoda znacznie skuteczniejsza niż tradycyjny mailing. Z punktu widzenia odbiorcy, powiadomienia są dość świeże, atrakcyjne i mało inwazyjne.

"Gorące" spersonalizowane oferty

W wielu branżach szczególne znaczenie odgrywa czas, w którym potencjalny klient skorzysta z oferty. Dobrym tego przykładem są zakłady bukmacherskie. Ich potencjalni uczestnicy dzięki notyfikacjom mogą przypomnieć sobie o interesującym wydarzeniu sportowym i atrakcyjnych warunkach zakładu. Z kolei sklepy internetowe zachęcają w ten sposób swoich klientów do skorzystania z czasowej promocji. Oczywiście komunikat nie musi trafić do wszystkich, ale przede wszystkim do potencjalnych zainteresowanych wyłonionych na zasadzie segmentacji.

Obsługa posprzedażowa

Dobre narzędzie do tworzenia notyfikacji i całych kampanii, na przykład PushAd oferuje naprawdę szerokie możliwości. Dziś na nasyconym rynku wypada dbać o dotychczasowych klientów i chronić się przed ich odejściem, ponieważ utrzymanie konsumenta jest tańsze niż pozyskanie nowego. Rośnie znaczenie obsługi posprzedażowej i badań satysfakcji klienta. Komunikaty web push mogą być wykorzystywane m.in. do zachęcania odbiorców do wypełnienia ankiety posprzedażowej.

Przypomnienie o porzuconym koszyku

Praktycznym zastosowaniem notyfikacji push, szczególnie w branży e-commerce, jest walka z porzuconymi koszykami. Warto badać częstotliwość takiego działania wśród poszczególnych grup klientów, a także weryfikować wartość koszyków. Prosty, nieinwazyjny komunikat może zachęcić ich do powrotu i sfinalizowania transakcji.

Oczywiście na tym nie kończy się lista zastosowań notyfikacji. Więcej ciekawych inspiracji można znaleźć pod adresem https://push-ad.com/.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie