Strona internetowa to najważniejszy ślad obecności firmy w sieci. Służy do prezentowania oferty, bezpośredniej sprzedaży produktów i usług, odpowiadania na najczęstsze pytania, komunikacji z klientami, a także kreowania atrakcyjnego wizerunku marki przedsiębiorstwa. Nie ma zatem wątpliwości, że warto o nią zadbać. Podstawą jest zainwestowanie w pozycjonowanie strony internetowej, dzięki czemu witryna będzie dobrze widoczna w Google i zacznie przyciągać coraz więcej użytkowników (potencjalnych klientów). Wielu przedsiębiorców wciąż wierzy w mit, że pozycjonowanie jest drogie. Jaka jest prawda? Od czego zależy koszt pozycjonowania witryny? Wyjaśniamy to w naszym artykule.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony? To jedno z tych pytań, jakie zadaje sobie każdy przedsiębiorca planujący nawiązać współpracę z agencją SEO. Niestety, nie da się na nie udzielić konkretnej odpowiedzi.
W przypadku standardowej strony firmy o ograniczonej ofercie, skupiającej się na pozyskiwaniu klientów lokalnych, można przyjąć koszt pozycjonowania na poziomie od kilkuset złotych miesięcznie.
Teoria o rzekomo bardzo drogim pozycjonowaniu stron ma swoje źródło w tym, że firmy zlecające działania SEO nie do końca rozumieją, na czym to dokładnie polega. Często przedsiębiorcy sądzą, że po 2-3 miesiącach ich strony będą już bardzo wysoko w rankingu Google na konkurencyjne frazy. Rozczarowanie i konieczność ponoszenia dalszych wydatków sprawiają, że wiele firm rezygnuje z pozycjonowania, tym samym tracąc już wypracowane korzyści.
Dlatego tak ważne jest, aby nawiązać współpracę z rzetelną agencją SEO, która od razu przedstawi swojemu klientowi konkretny plan działania, nie obiecując czegoś, czego nie jest w stanie zrealizować.
Najlepszym sposobem na to, aby nie przepłacić za pozycjonowanie, jest powierzenie tego zadania profesjonalnej, doświadczonej agencji, która wie, co robi. Agencja zacznie od przeprowadzenia audytu SEO, na podstawie którego zaproponuje rzeczywiście niezbędne działania, jakie należy podjąć w celu skutecznego zawalczenia o wysoką pozycję w Google na wybrane frazy.
Częstym błędem powodującym wręcz niebotyczny wzrost kosztów (i frustrację właściciela strony) jest uparte pozycjonowanie witryny na najbardziej konkurencyjne frazy. Inteligentna strategia SEO powinna zostać ściśle dopasowana do budżetu, jakim dysponuje przedsiębiorca i pozwolić zwiększyć widoczność strony na te może nieco rzadziej wyszukiwane, ale za to precyzyjniejsze frazy. To pozwoli pozyskiwać wartościowy ruch na stronę i jednocześnie zachować rozsądny koszt pozycjonowania.
Kluczowymi czynnikami decydującymi o koszcie pozycjonowania są:
Z agencją SEO można się rozliczać zarówno w formie miesięcznego abonamentu, jak i „za efekt”, przy czym warto pamiętać, że to drugie rozwiązanie jest z reguły droższe.
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najważniejszych inwestycji w widoczność biznesu w sieci. Ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe oraz rozpoznawalność marki przedsiębiorstwa. Prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania gwarantuje pozyskiwanie większej liczby klientów z Internetu, dlatego poniesione koszty dość szybko się zwrócą.
Na pewno nie należy szukać oszczędności w wyborze agencji, która będzie odpowiadać za pozycjonowanie Twojej firmowej strony internetowej. Warto zaufać ekspertom z wieloletnim doświadczeniem – niekoniecznie najdroższym, ale na pewno rekomendowanym przez dotychczasowych klientów.
Sprawdź ofertę agencji FunkyMEDIA, która oferuje profesjonalne, skuteczne pozycjonowanie stron, a także szereg innych usług z zakresu marketingu internetowego, w tym content marketing, SEO PR, analitykę internetową, Google ADS czy działania w social media.
Artykuł partnera.