Każdy, kto od dłuższego czasu interesuje się rynkiem kryptowalut, musiał słyszeć o airdropie. Jest to forma promocji nowych projektów, która polega na dystrybucji darmowych tokenów do portfeli użytkowników – na przykład w formie nagrody czy podziękowania za inwestowanie w inne projekty twórców danej kryptowaluty. Więcej o tym przeczytasz w naszym poradniku.
Zasada jest bardzo prosta. Tokeny trafiają bezpośrednio do portfeli osób, które spełniają określone warunki ustalone przez organizatora airdropu. Najczęściej wymagane jest:
Airdropy są skutecznym narzędziem do promocji nowych projektów w świecie kryptowalut. Dzięki nim nowi użytkownicy dowiadują się o danej monecie i mogą zdecydować się na jej zakup, co przynosi środki na dalszy rozwój projektu. Czasami celem airdropów jest pozyskanie użytkowników do testowania funkcjonalności nowej technologii.
Chociaż udział w airdropie zazwyczaj nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, to i tak warto zachować ostrożność. Airdropy są często wykorzystywane przez oszustów, którzy próbują w ten sposób wyłudzać dane użytkowników lub nawet uzyskać dostęp do ich portfeli, co już grozi utratą posiadanych kryptowalut. Stąd zaleca się, aby uczestniczyć wyłącznie w airdropach organizowanych przez największe giełdy.