Kryptowaluty nie są jeszcze pierwszoligowym instrumentem inwestycyjnym, ale interesuje się nimi coraz więcej osób, które szukają ciekawej i zyskownej lokaty kapitału. Jeśli i Ty przemierzasz się do wejścia na ten rynek, to dobrze radzimy: najpierw czegoś się o nim dowiedz. Inwestowanie w kryptowaluty jest trudne, bardzo ryzykowne, ale też istnieje tutaj wysokie prawdopodobieństwo sowitej nagrody. Na dobry początek sprawdź więc, co jest najważniejsze w inwestowaniu na rynku krypto.
Jeśli jej nie masz, to nie wchodź w kryptowaluty. Ba, nie powinieneś w ogóle bawić się w inwestowanie w ryzykowne aktywa – lepszym wyborem będzie dla Ciebie depozyt w banku. Kryptowaluty bez wątpienia są takim instrumentem, który może pozbawić Cię oszczędności całego życia, i to w ciągu chwili. Dlatego obowiązuje tutaj prosta zasada: inwestuj tylko to, co możesz stracić i będziesz w stanie odrobić np. pracą.
Rynek kryptowalut przypomina momentami jazdę bez trzymanki. Tutaj na doświadczonych inwestorach w ogóle nie robią wrażenia kilkunastoprocentowe spadki w ciągu kilku godzin, jak również nikt specjalnie nie podnieca się również dużymi wzrostami. Zmienność jest elementarną cechą tego rynku i jeśli nie umiesz jej zaakceptować, to naprawdę nie wchodź w ten instrument.
Mamy tutaj na myśli oczywiście Bitcoina. To absolutny hegemon rynku kryptowalut, choć wiele osób chciałoby, aby w końcu doszło do jego detronizacji. Na razie się na to nie zanosi. Musisz więc wiedzieć, że jeśli chcesz inwestować na rynku kryptowalut, to przynajmniej część Twojego portfela powinien stanowić właśnie Bitcoin – dla bezpieczeństwa, komfortu psychicznego oraz wysokiego prawdopodobieństwa zarobku.
Cierpliwość jest najbardziej pożądaną cechą u inwestora kryptowalutowego. Jeśli nie umiesz i nie chcesz bawić się w trading, to od razu przyjmij pozycję „na wyczekanie”. Chodzi o to, aby zainwestować w wybrane aktywa kryptowalutowe, przelać je na portfel sprzętowy (to najbezpieczniejsza opcja) i zapomnieć o nich do czasu, aż nie zacznie się formować słynna bańka. Wtedy przyjdzie czas sprzedaży, ale może to zająć miesiące czy nawet lata.