Co przyciąga inwestorów do rynku kryptowalut?

Antoni Kwapisz
26.10.2022

Kryptowaluty to wciąż alternatywne dla tradycyjnego rynku instrumenty finansowe. Nie można natomiast lekceważyć trendu – aktywa te cieszą się coraz większą popularnością wśród inwestorów, często mających już doświadczenie np. na rynku akcji czy surowców. Warto zatem zastanowić się, co przyciąga inwestorów do kryptowalut. Kilka szczególnie silnych magnesów omawiamy w naszym poradniku.

Ekscytujące wzrosty

Na rynku kryptowalut panuje niezły rollercoster. Inwestorzy lubiący dużą zmienność chętnie rozpoczynają swoją przygodę z aktywami cyfrowymi, bo czego jak czego, ale gwałtownych zmian wycen poszczególnych aktywów na tym rynku nie brakuje. W krypto wzrosty na poziomie kilku tysięcy procent w ciągu miesiąca i spadki po 90 procent w ciągu dnia nie są niczym niezwykłym.

Dostępność 24 godziny na dobę

Ważną zaletą, z punktu widzenia części inwestorów, jest to, że rynek kryptowalut działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. On nigdy nie zwalnia, nie jest pauzowany, w przeciwieństwie do rynków tradycyjnych. Dzięki temu handlować można nawet w weekend, co jest szczególnie atrakcyjne dla młodych inwestorów.

Ogromny wybór projektów

Na rynku kryptowalut każdy znajdzie coś dla siebie. Są poważne projekty, jak Bitcoin czy Ethereum, są projekty nastawione na użyteczność i zmienianie świata finansów (np. Cardano, Solana), ale i tzw. memecoiny (Dogecoin, Shiba).

Aura rynku dla renegatów

Pierwsi inwestorzy na rynku kryptowalut wcale nie byli zainteresowani spekulacją. Weszli do tego świata z potrzeby zbuntowania się przeciwko zdegenerowanym finansom tradycyjnym. Na tzw. poważnych rynkach inwestycyjnych występuje niezliczona ilość patologii, co już wielokrotnie doprowadziło świat na skraj upadku. Właśnie na kanwie buntu przeciwko dominacji wielkich funduszy inwestycyjnych powstały pierwsze kryptowaluty, przede wszystkim Bitcoin.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.