Dlaczego warto co jakiś czas zmienić bank?

Andrzej Winnicki
04.10.2022

Zmiana banku, w którym trzymamy pieniądze, wydaje się być czymś skomplikowanym i czasochłonnym. To nieprawda. Obecnie takiego transferu można dokonać w 100% online, bez wychodzenia z domu, a większość spraw załatwi za nas bank, do którego przenosimy swoje oszczędności. Dowiedz się, dlaczego warto co jakiś czas zmienić bank.

Lepsza oferta

Podstawowym powodem, dla którego nie ma sensu przywiązywać się do jednego banku jest to, że stali klienci są traktowani gorzej. Tak, dobrze czytasz – jako wieloletni klient nie możesz liczyć na równie dobre warunki świadczenia usług bankowych jak ktoś, kto dopiero zdecydował się np. założyć konto.

O wiele korzystniej jest być nowym klientem i skorzystać z promocyjnej oferty, np. obejmującej wyższe oprocentowanie rachunku oszczędnościowego czy lokaty.

Przetestowanie różnych kont

Nie będziesz wiedzieć, czy masz konto w dobrym banku, dopóki nie przetestujesz innych dostępnych rozwiązań. Wiele osób latami narzeka na słabą obsługę, nieintuicyjny system elektroniczny, wysokie opłaty czy ciągłe awarie, ale nic z tym nie robi.

Być może to jest ten moment, w którym warto przenieść swoje środki do innego banku i sprawdzić, czy obecny bank rzeczywiście nie był godny zaufania i wierności ze strony klienta?

Wyższe oprocentowanie konta oszczędnościowego

W dobie bardzo wysokiej inflacji obowiązkiem każdego oszczędzającego powinno być szukanie jak najlepszych ofert depozytowych i korzystanie z nich. O ile obecny bank prawdopodobnie nie ma Ci nic ciekawego do zaoferowania, o tyle konkurencja z pewnością mocno stara się o to, abyś został jej klientem.

Przeanalizuj obecną sytuację na rynku lokat i kont oszczędnościowych, a następnie nie wahaj się przejść do konkurencyjnego banku, w którym Twoje środki będą mogły pracować, przynosić odsetki i choć odrobinę zostaną zabezpieczone przed utratą wartości w wyniku inflacji.

Uniknięcie efektu przyzwyczajenia

Często jest niestety tak, że przyzwyczajeni do jednego banku godzimy się na coraz gorsze warunki świadczenia usługi. Denerwujemy się na nowe opłaty, ale jakoś nie mamy motywacji do zmiany. To błąd, który można łatwo naprawić kończąc z wiernością w stosunku do banków.

Regularne zmienianie banku, nawet co roku czy raz na dwa lata, to najlepszy sposób na to, aby rzeczywiście odnosić korzyści z posiadania konta, lokaty czy innych produktów, zamiast dawać się „skubać”.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.