Terminal płatniczy to urządzenie niezbędne w przedsiębiorstwie na miarę XXI wieku. Firmy, które odmawiają swoim klientom płatności bezgotówkowych, niezależnie od tego, czy są to sklepy, restauracje czy warsztaty samochodowe, muszą się liczyć z mniejszymi obrotami i utratą klientów. Dlaczego? Jak temu zapobiec?
Polacy pokochali płatności bezgotówkowe. W naszym kraju wydano do tej pory ok. 40 milionów kart płatniczych, co oznacza, że statystycznie ma ją w portfelu każdy! Polacy szczególnie polubili płatności zbliżeniowe. W żadnym innym europejskim kraju nie cieszą się one tak dużą popularnością. Dostępność płatności zbliżeniowych jest w Polsce ogromna. Ponad 99 proc. terminali płatniczych w naszym kraju oferuje taką możliwość.
Niestety, wciąż jednak nie można mówić o pełnej dostępności urządzeń płatniczych. Szacuje się, że by można było mówić o realnym dostępie do płatności bezgotówkowych, liczba terminali w naszym kraju powinna wzrosnąć trzykrotnie.
Kartą płatniczą wciąż nie można zapłacić w wielu warzywniakach, na targach czy bazarach. „Płatności tylko gotówką” wciąż przyjmowane są w wielu salonach fryzjerskich, kosmetycznych, a także gabinetach lekarskich, rehabilitacyjnych i lecznicach weterynaryjnych. Wciąż niewiele firm transportowych i budowlano-remontowych oferuje tę metodę płatności kartą.
Jak wynika z licznych badań, klienci chętniej płaciliby bezgotówkowo, gdyby mieli taką możliwość. Do płatności kartą „klientów bezgotówkowych” zmusza zazwyczaj… brak terminala płatniczego w danym punkcie handlowym czy usługowym. Z tego względu muszą oni sięgać po gotówkę co najmniej raz w miesiącu.
Udostępnienie terminala płatniczego przynosi korzyści nie tylko klientom, ale przede wszystkim przedsiębiorcom. Klienci przyznają, że w sklepach, w których mają możliwość płacenia bezgotówkowo, robią większe zakupy i, co za tym idzie, wydają większe kwoty. Dzieje się tak, ponieważ nie obawiają się, że zabraknie im gotówki w portfelu. Klienci częściej też robią wówczas zakupy i chętniej polecają taki punkt znajomym.
Ale to nie koniec korzyści. Dzięki terminalom płatniczym pieniądze przelewane są bezpośrednio na wskazane konto. Nie trzeba przetrzymywać ich w kasie ani transportować do banku narażając się na niebezpieczeństwo ich utraty. Nie ma też niebezpieczeństwa przyjęcia fałszywych banknotów przez kasjera.
Rodzajów terminali płatniczych jest wiele – od standardowych urządzeń umieszczanych zazwyczaj przy punktach kasowych po nowoczesne, niewielkie bezprzewodowe urządzenia typu smart, z którymi można dotrzeć niemal w każde miejsce. Terminale płatnicze dopasowane do potrzeb przedsiębiorstw oferuje m.in. lider na polskim rynku – eService. Więcej na temat płatności bezgotówkowych i dostępnych terminali płatniczych dowiesz się na https://www.eservice.pl/strona-startowa/.
Płatności bezgotówkowe są szybkie, wygodne i bezpieczne. W razie zgubienia karty płatniczej można ją natychmiast zastrzec, podczas gdy zgubienie lub kradzież gotówki praktycznie zawsze wiąże się z utratą środków.
Artykuł partnera.