Ubezpieczenie AC, czyli autocasco, jest ubezpieczeniem dobrowolnym. Oznacza to, że właściciel pojazdu nie musi go wykupywać, aby móc legalnie poruszać się po polskich drogach. Wiele osób jednak decyduje się na zawarcie polisy, ponieważ dzięki temu zapewniają sobie ochronę przed finansowymi skutkami np. kradzieży samochodu czy jego zniszczenia z własnej winy. Czy wiesz, że jeśli sprzedałeś samochód przed końcem obowiązywania polisy, to przysługuje Ci zwrot części zapłaconej składki? Sprawdź, jak odzyskać pieniądze.
Zawsze wtedy, gdy nie doszło do zakończenia okresu ubezpieczenia. Polisa AC nie przechodzi na nowego właściciela pojazdu, ponieważ jest ubezpieczeniem przypisanym do konkretnej osoby.
Przykładowo: zawarłeś polisę AC 1 lipca, a samochód sprzedałeś 2 stycznia. Przysługuje Ci więc zwrot składki za ponad pół roku, czyli cały okres, w którym nie mogłeś korzystać z ochrony ubezpieczeniowej, ponieważ nie byłeś już właścicielem pojazdu.
Jedyne, czego wymagają ubezpieczyciele, aby rozwiązać polisę AC i zwrócić część niewykorzystanej składki, to:
Nie ma w tym nic trudnego. Obecnie wszyscy ubezpieczyciele umożliwiają swoim klientom kontaktowanie się z nimi drogą elektroniczną. Możesz więc wysłać wniosek o zwrot nadpłaconej składki wraz z załącznikami na adres mailowy podany na stronie towarzystwa ubezpieczeń.
Niektóre firmy udostępniają też swoim klientom portale internetowe z indywidualnymi kontami – jeśli masz do niego dostęp, to po prostu się zaloguj i wyślij wniosek o zwrot składki przez formularz kontaktowy.
Pieniądze powinny zostać Ci zwrócone w ciągu najpóźniej 30 dni, jednak zwykle następuje to o wiele szybciej – w niektórych firmach nawet od ręki.