Jak zgłosić szkodę z OC/AC przez Internet?

Antoni Kwapisz
08.07.2020

Szkoda na pojeździe zawsze jest sporym problemem dla właściciela, ponieważ auto trzeba będzie przywrócić do stanu używalności, by móc nadal z niego korzystać (lub sprzedać je bez wielkiej straty). Na szczęście ubezpieczyciele wychodzą dziś naprzeciw potrzebom swoich zabieganych klientów i umożliwiają wygodne oraz szybkie zgłoszenie szkody z OC/AC przez Internet. Na czym to polega? Jak zgłosić szkodę online?

Szybka ścieżka likwidacji

Zgłoszenie szkody przez Internet jest znakomitym rozwiązaniem w sytuacji, gdy uszkodzenia samochodu są stosunkowo niewielkie, można nadal normalnie z niego korzystać, a celem właściciela jest wyłącznie jak najszybsze otrzymanie odszkodowania. Wówczas warto skorzystać z opcji online, którą wielu ubezpieczycieli rozszerzyło już o model szybkiej likwidacji.

Na czym to polega? W momencie wypełniania formularza szkody właściciel pojazdu może dołączyć do niego zdjęcia uszkodzeń – wykonane samodzielnie, na przykład telefonem komórkowym. Na tej podstawie specjalny algorytm szybko oszacowuje skalę zniszczeń i wylicza kwotę odszkodowania. W ten sposób właściciel może zamknąć temat nawet w dniu wolnym czy w środku nocy. Jeśli zaproponowana kwota go satysfakcjonuje, potwierdza wyliczenie i w ciągu 2-3 dni roboczych pieniądze znajdą się na jego koncie.

Oczywiście nie ma obowiązku zgadzania się na wycenę. Jeśli właściciel uzna, że jest ona zbyt niska, może zażyczyć sobie wizyty rzeczoznawcy, który na miejscu dokona oględzin samochodu i sporządzi protokół. Na tej podstawie zostanie zaproponowana kolejna wycena, od której zawsze można się jeszcze odwołać.

Jak wygodnie zgłosić szkodę przez Internet?

Pierwsze, co trzeba zrobić, to wejść na stronę internetową ubezpieczyciela i znaleźć formularz online do zgłaszania szkód komunikacyjnych. W formularzu podajemy swoje dane osobowe, dane pojazdu oraz opisujemy przebieg zdarzenia. Dołączamy również zdjęcia, ponieważ na ich podstawie firma ubezpieczeniowa może dokonać wstępnej wyceny i zaproponować odszkodowanie telefonicznie, bez konieczności wysyłania na miejsce rzeczoznawcy.

Po wypełnieniu i wysłaniu formularza otrzymamy jeszcze potwierdzenie na maila. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kontakt ze strony ubezpieczyciela – w ciągu kilku dni zadzwoni konsultant i wyjaśni, jakie są kolejne kroki. W przypadku małych szkód zwykle kończy się na polubownym załatwieniu sprawy w formule zdalnej. „Grubsze” tematy wymagają natomiast wizyty rzeczoznawcy, który skontaktuje się z właścicielem pojazdu w celu umówienia się na spotkanie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie