Pakiet dilerski: co to takiego?

Andrzej Winnicki
09.09.2020

Kupując samochód w salonie – czy to nowy, czy używany, można spotkać się z propozycją wykupienia tzw. pakietu dilerskiego. Jest to po prostu oferta zawarcia umowy ubezpieczenia komunikacyjnego, najczęściej kompleksowego. Pakiety dilerskie mają kilka bardzo istotnych zalet, dlatego taką propozycję zawsze warto przynajmniej rozważyć. Czy mają jednak wady? Tego dowiesz się już z naszego poradnika.

Czym jest pakiet dilerski?

Pakiet dilerski to, jak już wspomnieliśmy wcześniej, kompleksowa oferta ubezpieczenia pojazdu. Kompleksowa, czyli obejmująca:

  • Obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne OC
  • Nieobowiązkowe ubezpieczenie AC (autocasco)
  • Ubezpieczenie NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków)
  • Zieloną Kartę

Często dochodzą do tego także inne produkty, jak chociażby assistance, ochrona szyb, opon czy nawet bagażu i elektroniki przewożonej w samochodzie. Diler, we współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym, może dopasować taki pakiet ściśle według potrzeb klienta.

Wykupienie pakietu jest bardzo łatwe, ponieważ wszystkie formalności załatwia się w salonie samochodowym, w którym nabywamy auto. Co warte podkreślenia: pakiet dilerski może objąć nie tylko samochód fabrycznie nowy, ale również używany. Wielu dilerów oferuje auta z drugiej ręki, najczęściej pochodzące z polskich salonów, ze sprawdzoną historią, nierzadko jeszcze objęte gwarancją.

Zalety zakupu ubezpieczenia w pakiecie dilerskim

Podstawową zaletą pakietu dilerskiego jest bezkonkurencyjna cena. Wielu brokerów ubezpieczeniowych słysząc, że klient chce porównać ofertę salonu, nawet nie podejmuje rozmów, od razu uznając, że nie będą w stanie przedstawić żadnej sensownej alternatywy. Wynika to z faktu, iż dilerzy mają bardzo wysokie zniżki we współpracujących z nimi towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Kolejną zaletą jest minimum formalności. Ponieważ wszystko załatwiamy w jednym miejscu, często z tym samym doradcą, nie trzeba już tracić czasu na samodzielne analizowanie poszczególnych ofert i wyszukiwanie najkorzystniejszego ubezpieczenia.

Czy pakiet dilerski ma jakieś wady?

Tak, podstawową wadą pakietów dilerskich jest to, że mamy ograniczony wybór towarzystw ubezpieczeniowych. Dilerzy najczęściej współpracują z maksymalnie kilkoma firmami. Jeśli więc klient decydujący się na zakup auta ma złe doświadczenia z ubezpieczycielami, których oferty przedstawia diler, to taki pakiet może go w ogóle nie zainteresować.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie