Usługi concierge w ramach ubezpieczenia nieruchomości – co trzeba o tym wiedzieć?

Antoni Kwapisz
22.05.2023

Wykupując ubezpieczenie nieruchomości zawsze sprawdzamy, czy obejmuje ono wszelkie szkody, w tym związane z włamaniem, zalaniem czy uderzeniem pioruna. Pod tym względem oferta produktów asekuracyjnych jest dość ustandaryzowana. Ubezpieczyciele walczą więc o klientów usługami dodatkowymi, spośród których szczególnie interesująco prezentują się usługi concierge.

Czym są usługi concierge?

Usługi concierge, czyli osobistego asystenta, to szeroko pojęte usługi wspierające w trudnych czy kłopotliwych sytuacjach. W ramach wykupionego ubezpieczenia możemy liczyć na pomoc pracownika, który przyjmie zgłoszenie telefonicznie, a następnie samodzielnie lub przez fachowca rozwiąże problem klienta.

Z jakich usług można skorzystać?

Zakres usług concierge jest bardzo szeroki i może obejmować:

  • wysłanie kwiatów,
  • rezerwację stolika w restauracji,
  • wykupienie biletów lotniczych,
  • pomoc fachowca w przypadku awarii sprzętu czy instalacji domowej,
  • zorganizowanie opieki nad dziećmi czy zwierzakiem domowym i wiele innych.

Pamiętaj o limitach

Usługi concierge są oczywiście limitowane – ilościowo lub kwotowo. Przykładowo: w ramach wykupionego pakietu ubezpieczenia nieruchomości możemy 3 razy w roku skorzystać z pomocy fachowca, a każda interwencja nie może przekroczyć kwoty 1000 zł.

Usługa nie zawsze zadziała

Pamiętajmy równie, że towarzystwo nie zawsze weźmie na siebie odpowiedzialność za problem zgłoszony przez klienta. Często usługi concierge są ograniczone tylko do zdarzeń, których nie można było przewidzieć.

Czyli: nie skorzystamy z pomocy fachowca, jeśli zgłaszamy awarię cieknącego kranu (który przeciekał od dawna), gdy do awarii doszło z winy właściciela czy chcemy załatwić sobie opiekę dla dziecka w związku z zaplanowanym wyjściem do kina.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie