Nie używasz konta PayPal? Lepiej je zamknij!

Mateusz Nowak
16.06.2025

PayPal to popularna platforma płatności internetowych, która w naszym kraju nie zrobiła jednak furory. Wiele osób w przeszłości założyło na niej konto, natomiast od lat z niego nie korzysta. Jeśli jesteś w podobnej sytuacji, to dobrze radzimy: zamknij swoje konto PayPal. Dlaczego?

Opłata za brak aktywności

Nie każdy wie (bo kto czyta regulaminy, prawda?), że PayPal pobiera opłatę za nieużywane konto! Taka opłata jest naliczana w sytuacji, gdy konto nie było aktywne przez 12 miesięcy (czyli nie odnotowano logowania, wpływu ani wypływu środków).

W takim przypadku użytkownik może zostać obciążony kwotą do 45 zł, ale nie więcej niż aktualne saldo konta. Jeśli saldo wynosi 0 zł, opłata siłą rzeczy nie zostanie pobrana i nie będzie naliczany żaden dług. Pomimo to warto po prostu zamknąć konto PayPal, aby nie ryzykować, że w przyszłości np. zmieni się regulamin i nieaktywni użytkownicy pewnego dnia zobaczą na swoich kontach ujemne saldo.

O czym pamiętać przed zamknięciem konta?

Najważniejsze jest wypłacenie wszystkich środków, czyli utrzymanie salda wynoszącego okrągłe zero złotych. Jeśli masz jakieś aktywne subskrypcje czy transakcje będące w toku, to pamiętaj, ze po zamknięciu konta przestaną one obowiązywać.

Jak zamknąć konto PayPal?

Możesz to zrobić rzez stronę internetową usługi z poziomu Ustawień – znajdziesz tam opcję „Zamknij konto”. Kliknij i potwierdź swoją decyzję.

Konto można również zamknąć przez aplikację mobilną w profilu użytkownika. Pamiętaj, że samo usunięcie aplikacji z telefonu nie jest równoznaczne z zamknięciem konta.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie