Opinia o bankach: Nest Bank - tutaj warto założyć konto

Andrzej Winnicki
14.07.2022

W moim rankingu banków (tutaj zasady) ten bank otrzymał najwyższa możliwą punktację

Nest Bank – 10 punktów.

Jest to obecnie jeden z najlepszych banków jeśli chodzi o obsługę klienta i warunki kont.

Ocena przyznana na podstawie:

  1. Konto zero złotych – bez kombinowania i zawiłych warunków, przelewy zero zł
  2. Szybki czas odpowiedzi na wszelką korespondencję
  3. Najlepsze oprocentowanie lokat / kont oszczędnościowych – bez utrudnień i z przejrzystymi warunkami (ocena z 4 lat)
  4. Pro klienckie podejście do reklamacji (np.: niechcący wykonałem płatny przelew – bank zwrócił opłatę za przelew w wysokości 50 zł – bez zbędnego przeciągania reklamacji)

Informacje zebrane na podstawie osobistego doświadczenia z bankiem.

Odpowiedź z banku na mój e-mail:

  1. Konto wspólne można założyć w oddziale banku. Na stronie internetowej https://nestbank.pl/nest-konto/ , jest informacja o sposobach założenia konta osobistego (nie ma zawartej informacji o koncie wspólnym).
  2. Konto można otworzyć on-line pod ww. adresem.
  3. Dyspozycję zamknięcia rachunku można złożyć w bankowości internetowej lub w aplikacji mobilnej w zakładce: Centrum kontaktu i dyspozycji> Wnioski i dyspozycje > Nowy wniosek > Konta > Zamknięcie konta. Na stronie internetowej nie jest podana omawiana informacja.
  4. Za otwarcie i prowadzenie konta nie pobieramy opłat. Pierwsza karta wydawana jest bezpłatnie. Przelewy Elixir są darmowe. Informacje podane są na stronie wskazanej w punkcie 1.
  5. Obecnie oprocentowanie nowo otwartych kont oszczędnościowych do kwoty 100 000 zł w okresie promocji wynosi 5%. Nadwyżka ponad wskazaną kwotę oprocentowana jest na poziomie 0,01%. Okres promocyjnego oprocentowania obowiązuje od dnia otwarcia konta do końca miesiąca kalendarzowego, w którym otwarto konto oraz przez następne2 pełne miesiące kalendarzowe. Informacje dostępne są pod adresem: https://nestbank.pl/nest-oszczednosci/
  6. Obecnie w ofercie posiadamy lokaty:
    - Nest Lokata Nowe Środki - lokata terminowa od 3 do 36 miesięcy, z oprocentowaniem od 4,5% do 6%, https://nestbank.pl/nest-lokata-nowe-srodki/
    - Nest Lokata - lokata terminowa od 7 dni do 36 miesięcy, z oprocentowaniem od 1% do 3,5%, https://nestbank.pl/nest-lokata/
    - Nest Lokata Lojalna - lokata terminowa od 3 do 36 miesięcy, z oprocentowaniem od 3% do 4%, https://nestbank.pl/nest-lokata-lojalna/  
  7. Można złożyć reklamację Chargeback- na jej podstawie bank podejmie próbę odzyskania środków.
    Wzory formularzy dla omawianej procedury dostępne są pod adresem https://nestbank.pl/centrum-informacji/reklamacje/  w sekcji: Przydatne dokumenty do pobrania.

    Wypełniony formularz można przekazać do banku:
    - w formie skanu - na adres kontakt@nestbank.pl (w celu przyśpieszenia obsługi zgłoszenia prosimy w tytule przesłanej wiadomości umieścić skrót CHRB);
    - w oryginale - wysyłając pismo na adres: Nest Bank S.A., ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa;
    - w oryginale - składając dokumenty w dowolnym oddziale Nest Banku.

    O reklamacjach na transakcje kartowe mówimy wtedy, kiedy coś poszło nie tak, podczas gdy np.:
    -Klient płacił kartą w sklepie lub w Internecie,
    -Wypłacane były pieniądze z bankomatu,
    - Dokonywane były transakcje we wpłatomacie,
    - ktoś posłużył się kartą.
    W przypadku reklamacji, dotyczących transakcji kartowych, zazwyczaj stosowana jest procedura Chargeback. Informacje są dostępne pod adresem: https://nestbank.pl/centrum-informacji/pomoc-platnosci-karty/
  8. Klient może kontaktować się mailowo pod adresem: kontakt@nestbank.pl, który wskazany jest na stronie. Odpowiedzi udzielane są w możliwie najszybszym czasie.
Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie