W moim rankingu banków (tutaj zasady) ten bank otrzymał najwyższa możliwą punktację
Nest Bank – 10 punktów.
Jest to obecnie jeden z najlepszych banków jeśli chodzi o obsługę klienta i warunki kont.
Ocena przyznana na podstawie:
- Konto zero złotych – bez kombinowania i zawiłych warunków, przelewy zero zł
- Szybki czas odpowiedzi na wszelką korespondencję
- Najlepsze oprocentowanie lokat / kont oszczędnościowych – bez utrudnień i z przejrzystymi warunkami (ocena z 4 lat)
- Pro klienckie podejście do reklamacji (np.: niechcący wykonałem płatny przelew – bank zwrócił opłatę za przelew w wysokości 50 zł – bez zbędnego przeciągania reklamacji)
Informacje zebrane na podstawie osobistego doświadczenia z bankiem.
Odpowiedź z banku na mój e-mail:
- Konto wspólne można założyć w oddziale banku. Na stronie internetowej https://nestbank.pl/nest-konto/ , jest informacja o sposobach założenia konta osobistego (nie ma zawartej informacji o koncie wspólnym).
- Konto można otworzyć on-line pod ww. adresem.
- Dyspozycję zamknięcia rachunku można złożyć w bankowości internetowej lub w aplikacji mobilnej w zakładce: Centrum kontaktu i dyspozycji> Wnioski i dyspozycje > Nowy wniosek > Konta > Zamknięcie konta. Na stronie internetowej nie jest podana omawiana informacja.
- Za otwarcie i prowadzenie konta nie pobieramy opłat. Pierwsza karta wydawana jest bezpłatnie. Przelewy Elixir są darmowe. Informacje podane są na stronie wskazanej w punkcie 1.
- Obecnie oprocentowanie nowo otwartych kont oszczędnościowych do kwoty 100 000 zł w okresie promocji wynosi 5%. Nadwyżka ponad wskazaną kwotę oprocentowana jest na poziomie 0,01%. Okres promocyjnego oprocentowania obowiązuje od dnia otwarcia konta do końca miesiąca kalendarzowego, w którym otwarto konto oraz przez następne2 pełne miesiące kalendarzowe. Informacje dostępne są pod adresem: https://nestbank.pl/nest-oszczednosci/
- Obecnie w ofercie posiadamy lokaty:
- Nest Lokata Nowe Środki - lokata terminowa od 3 do 36 miesięcy, z oprocentowaniem od 4,5% do 6%, https://nestbank.pl/nest-lokata-nowe-srodki/
- Nest Lokata - lokata terminowa od 7 dni do 36 miesięcy, z oprocentowaniem od 1% do 3,5%, https://nestbank.pl/nest-lokata/
- Nest Lokata Lojalna - lokata terminowa od 3 do 36 miesięcy, z oprocentowaniem od 3% do 4%, https://nestbank.pl/nest-lokata-lojalna/
- Można złożyć reklamację Chargeback- na jej podstawie bank podejmie próbę odzyskania środków.
Wzory formularzy dla omawianej procedury dostępne są pod adresem https://nestbank.pl/centrum-informacji/reklamacje/ w sekcji: Przydatne dokumenty do pobrania.
Wypełniony formularz można przekazać do banku:
- w formie skanu - na adres kontakt@nestbank.pl (w celu przyśpieszenia obsługi zgłoszenia prosimy w tytule przesłanej wiadomości umieścić skrót CHRB);
- w oryginale - wysyłając pismo na adres: Nest Bank S.A., ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa;
- w oryginale - składając dokumenty w dowolnym oddziale Nest Banku.
O reklamacjach na transakcje kartowe mówimy wtedy, kiedy coś poszło nie tak, podczas gdy np.:
-Klient płacił kartą w sklepie lub w Internecie,
-Wypłacane były pieniądze z bankomatu,
- Dokonywane były transakcje we wpłatomacie,
- ktoś posłużył się kartą.
W przypadku reklamacji, dotyczących transakcji kartowych, zazwyczaj stosowana jest procedura Chargeback. Informacje są dostępne pod adresem: https://nestbank.pl/centrum-informacji/pomoc-platnosci-karty/
- Klient może kontaktować się mailowo pod adresem: kontakt@nestbank.pl, który wskazany jest na stronie. Odpowiedzi udzielane są w możliwie najszybszym czasie.