Lojalność względem ubezpieczyciela: to się nie opłaca!

Lojalność jest bardzo pozytywną cechą, która jednak bardzo rzadko sprawdza się tam, gdzie w grę wchodzą pieniądze. Nie warto być lojalnym wobec finansowych molochów, jak banki czy firmy ubezpieczeniowe. Szczególnie dobrze widać to w przypadku tych drugich, które wręcz robią wszystko, byle tylko zniechęcić do siebie stałych klientów.

Lojalny płacą… więcej

Chyba każdemu kierowcy przytrafiła się sytuacja, gdy tuż przed końcem okresu obowiązywania ubezpieczenia OC otrzymał od dotychczasowego ubezpieczyciela ofertę na nowy rok, która była absurdalnie wręcz wysoka. Szybkie porównanie w Internecie i wychodzi na to, że będąc lojalnym trzeba wysupłać z portfela np. o 50% więcej! Dlaczego tak jest?

Powody są bardzo różne, jednak zawsze wynika to z polityki danego ubezpieczyciela. W drakońskim podnoszeniu cen swoim dotychczasowym klientom przodują małe firmy ubezpieczeniowe, zwłaszcza oferujące polisy komunikacyjne OC typu Direct. Z ich punktu widzenia najważniejsze jest pozyskanie nowego klienta, bo to pozwala im budować coraz mocniejszą pozycję na rynku.

Jak najłatwiej pozyskać klienta? Oczywiście oferując mu bardzo atrakcyjną składkę, często zupełnie nierynkową. Ubezpieczyciel bierze to na swoje plecy i godzi się z mniejszym zarobkiem, by w zamian zyskać klienta, który być może w przyszłości – z lenistwa lub nieświadomości – zapłaci znacznie więcej za kolejną polisę.

Stały klient „płaci” za nowego

Towarzystwo ubezpieczeniowe jest firmą, która musi zarabiać i bilansować swój budżet. Dlatego nie może sobie pozwolić na rozdawnictwo i oferowanie ubezpieczeń poniżej ich wartości. Chyba że koszt ten zostanie przerzucony na kogoś innego. Kogo? Oczywiście, że na stałego klienta.

W branży ubezpieczeniowej można się spotkać z hasłem, że za promocje dla nowych klientów zawsze płacą ci lojalni. Jeśli więc firma ubezpieczeniowa rusza z dużą kampanią marketingową i obiecuje w niej świetne oferty, to dotychczasowi klienci tejże firmy mogą się już spodziewać podwyżek.

Co zatem należy robić? Przede wszystkim warto zapomnieć o lojalności. Trwanie przy jednym ubezpieczycielu tylko dlatego, że miło nam się rozmawiało z agentem czy konsultantem, jest kompletnie bez sensu – przynajmniej jeśli mówimy o ubezpieczeniach komunikacyjnych OC.

Rozsądniej jest rokrocznie, tuż przed końcem umowy, zapoznać się z ofertami innych firm i sprawdzić, czy przechodząc do konkurencji nie zyskamy lepszego produktu w korzystniejszej cenie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.