Przelewy BLIK robią furorę w naszym kraju i są fenomenem wręcz na skalę europejską. Co roku przesyłamy w ten sposób miliony złotych, ceniąc sobie wygodę tego rozwiązania. Szczególnie popularny jest przelew BLIK na telefon. W naszym poradniku omawiamy jego najważniejsze zalety i wady.
Przelew na telefon to świetne rozwiązanie np. do szybkiego rozliczania się z przyjaciółmi, znajomymi czy współpracownikami. Gdy jedna osoba płaci za np. kolację, reszta może jej zwrócić pieniądze właśnie poprzez szybki przelew.
Trzeba zaznaczyć, że przelewy na telefon są realizowane w czasie rzeczywistym, 7 dni w tygodniu, o dowolnej porze. Oznacza to, że odbiorca zobaczy środki na swoim koncie praktycznie natychmiast, co pozwala np. pomóc komuś znajomemu w kryzysowej sytuacji – korzystają z tego chociażby rodzice chcący szybko zasilić budżet dziecka.
Wielką zaletą jest wygoda. Do wykonania przelewu potrzebujemy tylko smartfon (oczywiście musimy uruchomić usługę BLIK dodając do niej swój numer telefonu i łącząc ją z usługą bankową wspierającą BLIK) – po podaniu numeru odbiorcy wpisujemy kwotę i gotowe. Cała procedura zajmuje kilkadziesiąt sekund.
Podstawową wadą przelewów BLIK na telefon jest to, że można łatwo pomylić się przy wpisywaniu numeru, przez co pieniądze trafią do niewłaściwego odbiorcy – co gorsza, nie będzie można tego sprawdzić w historii płatności (podany numer telefonu nie jest w niej widoczny). Najbezpieczniej więc jest zlecać przelewy na telefon tylko do zaufanych odbiorców, których mamy zapisanych w książce telefonicznej swojego urządzenia.
Wspomnijmy również o limitach, które są ustalane przez poszczególne banki. Zwykle maksymalna kwota przelewu BLIK na telefon nie przekracza 3000 zł jednorazowo, a do tego dochodzą również limity dzienne.