Przelew BLIK na telefon: zalety i wady

Maciej Piwowski
10.11.2023

Przelewy BLIK robią furorę w naszym kraju i są fenomenem wręcz na skalę europejską. Co roku przesyłamy w ten sposób miliony złotych, ceniąc sobie wygodę tego rozwiązania. Szczególnie popularny jest przelew BLIK na telefon. W naszym poradniku omawiamy jego najważniejsze zalety i wady.

To Ci się spodoba

Przelew na telefon to świetne rozwiązanie np. do szybkiego rozliczania się z przyjaciółmi, znajomymi czy współpracownikami. Gdy jedna osoba płaci za np. kolację, reszta może jej zwrócić pieniądze właśnie poprzez szybki przelew.

Trzeba zaznaczyć, że przelewy na telefon są realizowane w czasie rzeczywistym, 7 dni w tygodniu, o dowolnej porze. Oznacza to, że odbiorca zobaczy środki na swoim koncie praktycznie natychmiast, co pozwala np. pomóc komuś znajomemu w kryzysowej sytuacji – korzystają z tego chociażby rodzice chcący szybko zasilić budżet dziecka.

Wielką zaletą jest wygoda. Do wykonania przelewu potrzebujemy tylko smartfon (oczywiście musimy uruchomić usługę BLIK dodając do niej swój numer telefonu i łącząc ją z usługą bankową wspierającą BLIK) – po podaniu numeru odbiorcy wpisujemy kwotę i gotowe. Cała procedura zajmuje kilkadziesiąt sekund.

Na to trzeba uważać

Podstawową wadą przelewów BLIK na telefon jest to, że można łatwo pomylić się przy wpisywaniu numeru, przez co pieniądze trafią do niewłaściwego odbiorcy – co gorsza, nie będzie można tego sprawdzić w historii płatności (podany numer telefonu nie jest w niej widoczny). Najbezpieczniej więc jest zlecać przelewy na telefon tylko do zaufanych odbiorców, których mamy zapisanych w książce telefonicznej swojego urządzenia.

Wspomnijmy również o limitach, które są ustalane przez poszczególne banki. Zwykle maksymalna kwota przelewu BLIK na telefon nie przekracza 3000 zł jednorazowo, a do tego dochodzą również limity dzienne.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie