Strona internetowa, która nie pozwala zarabiać firmie.

Mateusz Nowak
12.07.2023

Strona internetowa, która drażni użytkowników. Jak marki zniechęcają klientów już przy pierwszym kontakcie?

Strona internetowa, zwłaszcza firmowa, powinna spełniać kilka podstawowych kryteriów. W pierwszej kolejności oczekujemy od niej dobrej wartości informacyjnej, łatwej nawigacji i możliwości szybkiego zapoznania się z ofertą. Z drugiej jednak strony trwa wyścig na to, aby się w jakiś sposób wyróżnić na tle konkurencji. Agencje, zachęcane przez klientów, zaczynają więc kombinować i przedobrzają, przez co strona może i jest efektowna, natomiast zatraca się jej pierwotna idea. Takie witryny po prostu drażnią i sprawiają, że już przy pierwszym kontakcie potencjalny klient zniechęca się do danej marki. Przykłady omawiamy w naszym poradniku.

Długie ładowanie

Jeśli firmowa (czy jakakolwiek inna) strona internetowa długo się ładuje, to już na starcie zniechęca do zapoznania się z jej treścią. Nie należy lekceważyć tego parametru, ponieważ ma on bezpośredni wpływ na współczynnik odrzuceń. Jeśli statystyki wskazują, że mnóstwo osób opuszcza stronę zaraz po wejściu na nią, to warto na początek przyjrzeć się czasowi ładowania witryny.

Przeszkadzajki

Czyli wszelkie elementy graficzne i wideo, które robią wrażenie, ale tylko na właścicielu strony, który jest pod wrażeniem kreatywności agencji. Problem w tym, że przeciętny użytkownik wchodzi na stronę po to, aby uzyskać jakąś informację, a wyskakujące okienka, komunikaty pop-up czy intro wideo mu to utrudnia.

Chaotyczna treść

Jak zirytować użytkownika strony? Zafundować mu treść, po której przeczytaniu nie do końca wiadomo, co firma właściwie sprzedaje, w jakiej cenie i co trzeba zrobić, aby zamówić produkt/usługę. Nadmierna poetyckość, źle pojmowana kreatywność i stosowanie pustych, infantylnych haseł, to prosta droga do tego, aby dosłownie wyrzucić użytkownika ze swojej firmowej strony www.

Nieczytelne menu

Projektowanie menu jest szczególnie istotnym aspektem w przypadku mocno rozbudowanej strony, zawierającej mnóstwo treści rozlokowanych na osobnych podstronach. Jeśli menu jest ułożone w sposób chaotyczny, przez co użytkownik nie może w ciągu kilku sekund znaleźć np. podstrony z cennikiem, formularzem kontaktowym czy opisem poszukiwanego produktu, to jego pierwszy kontakt z marką będzie frustrujący.

Niepoprawne wyświetlanie strony na małym ekranie

Czy wiesz, że blisko 60% globalnego ruchu na stronach internetowych generują użytkownicy smartfonów i tabletów? Nie może być zatem tak, że nawigowanie po stronie z poziomu małego ekranu jest trudne i irytujące. Jeśli witryna nie dopasowuje się rozmiarem do ekranu smartfonu, to równie dobrze można jej nie mieć – efekt biznesowy będzie taki sam.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie