Sygnały, które świadczą o tym, że czas najwyższy zmienić bank

Mateusz Nowak
28.03.2018

Na rynku usług bankowych panuje bardzo agresywna konkurencja. Banki do upadłego walczą o pozyskanie klientów, szczególnie deponujących w nich swoje oszczędności (a więc zakładających lokaty czy konta). Jedno jest pewne: wierność bankowi się po prostu nie opłaca i zawsze przychodzi taki moment, gdy należy poważnie rozważyć przejście do konkurencji. Jest kilka bardzo czytelnych sygnałów, które świadczą o tym, że pora zmienić bank. Opisujemy je w naszym poradniku.

Rosnące koszty obsługi

Jeśli bank „tylnymi drzwiami” wprowadza kolejne, coraz bardziej odczuwalne opłaty, to nie ma najmniejszego sensu, aby tkwić w tym układzie. Z pewnością znajdzie się instytucja, która zaoferuje Ci swoje usługi za niższą cenę lub wręcz w ogóle nie będzie pobierać za nie opłat. Warto poświęcić kilkadziesiąt minut na zapoznanie się z ofertami poszczególnych banków – pomogą Ci w tym internetowe porównywarki usług bankowych.

Mnożenie problemów

Z każdym bankiem jest tak samo: póki klient płaci i niczego nie chce w zamian, to jest dobrze. Gorzej, gdy w pewnym momencie musisz skorzystać z pomocy instytucji i okazuje się, że przyjdzie Ci za to słono zapłacić. No bo w międzyczasie zmienił się regulamin, tabela opłat i prowizji, a więc bank ma pełne prawo, by ogolić klienta niczym owcę. Jeśli nie masz innego wyjścia, to zapłać, ale dopilnuj, by były to ostatnie pieniądze, jakie wyciągnie od Ciebie ten bank.

Utrudniony kontakt

Spędzasz kilkadziesiąt minut na infolinii, zanim ktokolwiek łaskawie przyjmie Twoje zgłoszenie? W placówce stacjonarnej tracisz mnóstwo czasu tkwiąc w kolejce, a na końcu i tak nie możesz się dowiedzieć niczego konkretnego? Już wiesz, że czas na zmianę. Bank, który nie dba o profesjonalną i sprawną obsługę klientów, nie zasługuje na ich wierność. Nie masz czego żałować.

Powtarzające się problemy techniczne

To oczywiste, że każdy bank musi okresowo prowadzić prace modernizacje swojego systemu informatycznego. Jeśli jednak kilkanaście razy w roku nie masz dostępu do swoich pieniędzy, bo znów wystąpiła jakaś nieprzewidziana awaria, to daj sobie spokój z taką instytucją. W XXI wieku banki muszą umieć sobie radzić z takimi sytuacjami w taki sposób, aby były one możliwie najmniej uciążliwe dla klientów. Jeśli Twój bank tego nie potrafi, to znaczy, że ma w nosie opinię swoich deponentów. Należy się z nim rozstać.

Zmiana konta w banku nie jest dziś żadnym problemem i można to załatwić nawet bez wychodzenia w domu. Dużo trudniej będzie oczywiście rozstać się z bankiem, w którym masz kredyt. W takiej sytuacji spróbuj jednak zlikwidować wszystkie usługi dodatkowe i ogranicz kontakty z instytucją do minimum.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie